fredag, januari 16, 2015

2014: Resorna

Av vissa kan det anses vara lite sent att komma med någon slags årssammanfattning i mitten av januari, och kanske stämmer det. Det skiter jag fullständigt i. 2014 blev året jag reste hur mycket som helst. Började redan på nyårsafton som spenderades i New York med en av mina bästa vänner.



Resa nummer två tog mig och pojkvännen till Tokyo, något som vi pratat om i år och dagar men inte riktigt kommit oss för att göra och jävlar vad bra det var! Så himla häftigt och rent och så mycket att se. Vi åker tillbaka i sommar för vi är långt ifrån klara med det landet än.



Under sommaren fick jag och min mor den fenomenala idén att åka till London! Egentligen hade jag tänkt åke till Dublin och gå på konsert men det blev himla dyrt att ta sig dit så London fick duga. I slutändan blev det nog dyrare att åka till London eftersom vi mest shoppade och även passade på att se The Lion King.



I slutet av oktober var det dags för familjeresan, en vecka i Italien tillsammans med alla de en sett till att flytta ifrån för att inte bli galen. Vi hann med både Venedig och Rom, och njöt av den sista värmen innan vi tvingades tillbaka till vinterhalvåret.



Julen spenderades i London med häftigaste brandmansvännen, tillika själsfränden som jag växte upp tillsammans med, men det är en historia vi får ta en annan dag (för någon har lämnat kameran i Linköping och åkt tillbaka till Malmö, hoppsan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar